TRE SYSTRARS ARV

onsdag 27 maj 2015

Originalbollen

Visar även våra origamibollar så som vi gjorde dem när vi var små. Mitt första minne av bollarna var från när jag var sju år och vi reste till Japan för första gången. Mamma satt med oss barn och försökte lära oss. Vi gjorde efter det varsin första boll. Alla färger skulle vara representerade men inte svart, det betydde olycka. Jag tyckte att svart var så fint så jag hade ändå med det. Kan än i dag gå och grubbla på om det någonsin har gett mig olycka i livet. Mamma sa att det var en familjetradition och vi fick inte visa andra hur man gjorde den.

Efter det har jag gjort några stycken bara. De ligger väldigt mycket tid, arbete och kärlek bakom så ni få som fått en boll ska veta att ni är viktiga.

Jag och min man brukar kalla dem för "mitt liv" då dem representerar lycka i livet. När jag fick mina barn ville jag såklart ge dem varsin egen boll och vad kunde passa bättre än att ge dem i doppresent för att ge dem lycka och glädje i livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar