TRE SYSTRARS ARV

fredag 5 juni 2015

Andras tankar om mamma

När jag saknar mamma ploppar en bild upp i mitt huvud från när jag var liten. Vi åker bil och jag sitter i mitten bak och bredvid mig till höger sitter mamma. Jag lutar mig mot hennes bröst o somnar. Tryggare känsla finns inte. Jag kan känna hennes lukt, hur hon klappar mig, hur hon nynnar på någon låt och hur hennes tuggummi smackar o smäller på ett sätt som det bara gjorde för henne. Efter det tänker jag ofta på när hon skulle kittla en i bilen. Det gjorde alltid lite ont för hon hade så hårda naglar men det var ändå alltid härligt. Sen ser jag henne i köket. När hon dansar runt och visslar, nynnar och gör lite konstiga miner och rörelser medan hon lagar mat.

Där stannar det. Koncentrationen räcker inte så långt att jag kommer på fler saker. Jag tänker bara på sjukdomstiden. Men när andra berättar om mamma, då minns jag. Därför blev jag överlycklig när min gamla vän började överösa mig med härliga minnen av min mamma på ettårsdagen för min mammas död. Hon gjorde så att den dagen blev en härlig dag fylld med minnen och kärlek från förr. Det är jag otroligt tacksam över. Min fina vän har till min och mina systrars glädje gått med på att skriva om mamma här på bloggen!

Har du också något minne av mamma, en känsla eller något annat ni vill dela med er av till oss så gör gärna det. Vi vill höra allt!! Det vore så otroligt roligt att få samla olika personers tankar och känslor om mamma. En rad är lika mycket värd som en hel uppsats.

Maila oss gärna på tresystrarsarv@gmail.com och säg till om det är något vi INTE får publicera i bloggen. Tusen tack på förhand!

Så här kommer vår första gästbloggare. Förhoppningsvis inte vår sista.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar