TRE SYSTRARS ARV

fredag 4 september 2015

Kärleksbollen

Förra helgen fick jag äran att närvara på en väns bröllop. Det är ju nåt visst med bröllop, så mycket glädje och kärlek. Denna gång var det så himla svårt att köpa en present för min vän känns inte så materialistisk av sig. Jag ville ge något personligt till henne. Då kom syrran på den briljanta idén att ta vår origamiboll till en ny nivå. Så här är den "Kärleksbollen".
 

Kärleksbollen består av tolv blommor och i varje blomma gömmer sig ett hemligt kärleksuppdrag, ett för varje månad. Varannan månad ska de alltså dra varsin lapp utan att berätta för sin partner vad det står och sen har de en månad på sig att utföra uppdraget. Tänk er ett helt år fyllt av kärleksförklaringar och små glada överraskningar. En present gömd under kudden eller en text med några fina personliga ord. Vem skulle inte behöva det? Som syrran sa: "Alla borde få en sån. Helst skulle jag vilja köpa en till min man som får dra ALLA lapparna!"

Jag håller med, skulle vilja ge en sån här boll till alla par jag känner. Det är så lätt att glömma bort att uppvakta varandra på gammalt traditionellt vis. Man kan låtsas att man inte bryr sig och det kanske inte är så viktigt men efter några år tillsammans tror jag alla skulle bli glada av att höra några väl valda kärleksord även om man vet att man är älskad! Det är en lyx i vardagen!


 
Gjorde även en origamitavla med grodor eftersom min vän samlat på grodor så länge jag kan minnas. Så himla passande nu att hennes grodor äntligen har ersatts och blivit till en stilig prins!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar